Zavřít reklamu

Borderlands 2 – Preview

Zasněžené Borderlands 2 v našem preview

31. 8. 2011    

Poslední dobou se s informacemi o chystaném pokračování velmi vydařeného hybridu FPS a RPG Borderlands doslova roztrhl pytel. A protože někteří z vás mohou být ze záplavy informací trochu zmateni, rozhodl jsem se shrnout všechny novinky pěkně do jednoho tématického článku, takže se hoďte offline, naleštěte kvéry a nasedněte, vracíme se na Pandoru.

ŠTÍT JE PRO MÁSLA

Pro předvedení Borderlands 2 na letošním GamesConu (taky se vám zdá, že tam příší rok prostě nesmíte chybět? :D) si vývojaři vybrali zbrusu nový level odehrávající se v ledem pokryté tundře. A rozhodně ho nevybrali proto, abysme obdivovali krásné scenérie a poletující sníh, právě naopak, rovnou na začátku se totiž na hlavního hrdinu – prťavého mužíka Salvadora, který vypadá, že zvedá minimálně 250kg na bench, vrhlo několik ne-příliš-přátelsky vyhlížejících monster. A kvůli koulované za vámi vážně nepřisli. Tedy trochu vlastně ano. Jednou z mnoha novinek v Borderlands 2 bude vylepšená AI protivníků, takže například tato monstra(na obrázku nahoře, nebo kterákoliv jiná vetších rozměrů) vezmou opodál ležící automobil a bez rozpaků jej po vás mrsknou. A pokud nenajdou auto, vytrhnou si ze země kus ledu, nebo cokoli jíného, co vám jedním zásahem ubere půlku života. Milé.

Velice mě potěšilo, že protivníci budou mít, stejně jako v předchozím díle, nad hlavou ukazatel, zobrazující jejich aktuální zdraví a aktuální levelu, což skvěle funguje jako pomůcka, na koho si při pobíhání po bojišti troufnout můžete a kdo si na raketu z vašeho kanónu ještě počká. Ukazatel zkušeností zůstává na svém místě ve spodní části obrazovky, v pravém horním rohu ale k lepší orientaci přibyla minimapa . Ale aby to nevypadalo, že jediné, co se v novém díle změnilo, jsou způsoby, jak vášeho hrdinu efektně zamordovat, tak konktrétně Salvador zvládá něco, co v původních Borderlands možné nebylo. Vzpomínáte, když jste v předchozím díle našli novou ohnivou pistoli, ale zároveň jste se nechteli vzdát svojí oblibené sniperky, která z hlav banditů vykouzlila rajský protlak na půl kilometru? Tak s tímto už je konec. Po novu totiž můžete svého Salvadora vyzbrojit do jedné ruky raketometem a do druhé třeba plazmovým samopalem a s jejich pomocí nebude problém v mžiku nadělat z nepřátelských monster směs do Májky. Zbraně navíc můžete různě upravovat, přidávat zaměřovače, zvětšovat zásobník a další udělátka, jak můžete vidět na obrázku níže. Na štít ale zapomeňte, tohle není Skyrim. Určitým druhem zbraní lze dokonce i házet (kdo jste hráli první díl, určitě vám něco řekne výrobce Tediore) a po vzoru Metal Gear Solid se vaši protivníci neskryjí ani před vyprázdněným zásobníkem. Čím více nábojů v zásobníku necháte, tím větší újmu na zdraví potvoře uděláte. Může se pak také stát, že pokud nějaké potvoře uštědříte pořádnou nakládačku, začne pokulhávat, nebo se úplně stáhne do úkrytu.

Vývojaři slibují, že by hra měla být přibližně trojnásobně větší, než první díl. Což když si představíte, jak rozlehlá Pandora byla,tak to rázem dělá obrovský rozdíl. Při průzkumu světa se navíc můžeme těšit na propojení na sebe navazujících lokalit, takže pokud se budete rozhlížet kolem sebe, můžete klidně na jedné straně zahlédnout zasněžené vrcholky hor a na straně hruhé třeba lesnaté pláně, nebo například sopky, ke kterým se můžete rovnou vydat buďto po svých, nebo si v přilehlém městečku ukrást buginu. S největší pravděpodobností to znamená, že Borderlands 2 nabídnou rozlehlý svět, podobný těm, jako třeba Fallout, nebo Skyrim. Tedy přístupný hned od začátku a doslova pobízející k průzkumu. Jeremy Cook (jeden z vývojařů pracujících na B2) doslova řekl: „Jde o hladké a logické spojení světa na Pandoře, což má zajistit, aby se hráči na jednotlivá místa podívali. Pracovali jsme velmi tvrdě, abychom takový svět vytvořili.“ A my budeme jen doufat, že se vše podaří a pokračování nejenže původní hru překoná, ale zároveň pro ostatní hry nastaví novou laťku kvality v žánru FPS/RPG.

VE ČTYŘECH JE VŠECHNO LEPŠÍ

Kooperace v minulé hře fungovala skvěle a díky různorodým speciálním schopnostem každé z postav, byla skvělou zábavou. V Borderlands 2 má bý připojení ke kamarádovi, který má zrovna rozehranou hru, o dost snazší. Hodně se zapracovalo na grafice, která je oproti minulému dílu znatelně vylepšená. Doslova ve vás má navodit pocit, že hrajete komix, takže kdo si první díl zamiloval hlavně kvůli použitému grafickému stylu, bude si ve druhém chrochtat blahem. Tím se nepřímo dostáváme i k různorodosti prostředí. Komu z vás se stalo, že si při hraní připadal jako na rozlehlé poušti a potom jen přijel na jinou poušť…a pak na další, jen s trochu více kopečky, tak vás můžeme uklidnit. Vývojaři se očividně poučili z chyb a v pokračování na nás čekají nové lokace, jako již dříve představený „ledový svět“, zatravněné planiny s proudící řekou, nebo…palác střežený lítajícími-modrý-laser-střílejícími-roboty-kříženými-s-žralokem.(viz poslední obraázek nahoře vlevo…wtf).

Takže když to všechno shrneme, čeká na nás lepší grafika, noví nepřátelé, rozmanitější prostředí a více zbraní (na chvíli uvažujme, že existuje více, než nekonečno :D). Bude to stačit? Osobně nevím, ale mám ze hry velice dobrý pocit a pokud se všechny hlavní prvky hry vybrousí do dokonalosti, není co řešit. Takže pro všechny, koho v průběho roku 2012 omrzí knifovat kamarády v Battlefieldu 3, budou Borderlands 2 připraveni pro PC, XBOX 360 a PS3.