Zavřít reklamu

Homefront – Dojmy ze hry

Naše dojmy z hraní Homefront

7. 2. 2011    

O akční střílečce Homefront se v posledních dnech hodně mluví. Obvzláště nyní, když Japonsko rozhodlo, že bude cenzurovat veškerý obsah, ohledně Severní Koreje, která ve hře vystupuje coby jedna z bojujících stran. Dnes nejde o pouhé preview, ale jelikož jsme měli možnost hru vyzkoušet v kancelářích společnosti Comgad, tak vám přinášíme dojmy ze hry.

Na hře pracuje poněkud méně známé studio Kaos, které zatím nemá příliš zkušeností s velkými tituly. Nejznámější titul z jejich tvorby, Frontlines: Fuel of War, se nyní pyšně vyjímá na vrcholku regálů s levnými tituly v každém větším nákupním centru. Nicméně Homefront je poněkud jiné kafe. Snaží se útočit přímo na nejsilnější tituly žánru a v jistých směrech mu to opravdu vychází, pojďme se na něj tedy podívat detailněji.

Na pokraji vyhlazení

Vítejte v roce 2027. Lidstvo se ocitlo v obrovských problémech. Dochází nerostné suroviny, a tak došlo na nejhorší. Severní Korea se vydala do války a zničila USA, tak jak jej známe dnes. Nyní je to už 15 let, co Spojené státy odolávaly jaderným bombám, totální genocidě a brutálním útokům. Vše začalo ohromným elektromagnetickým výbojem. USA se dostalo do stavu naprostého chaosu a v tu chvíli Korea udeřila. V tuto chvíli je Amerika obří pustinou, v které se občas objeví pozůstatky měst či satelitních městeček. Korejské jednotky nahnali přeživší do táborů a nutí je k tvrdé práci v zajateckých táborech. Zbytek američanů se ale nehodlá vzdát tak snadno. Za každou cenu se snaží sabotovat plány korejské armády a zničit vše, co by jim pomohlo američany vyhladit úplně. Odboj je v plné polní. Přidáte se?

Vy se ocitáte v roli bývalého vojenského pilota, Jacobse, který žije skryt před zraky korejských jednotek. Ty však nezahálí a vystopují jej. Jste na samém počátku tedy zajatcem, který nemá možnost úniku. Vojáci vás naloží do autobusu a převáží do tábora. A ihned při převozu si uvědomíte, čím je Homefront jiný, než většina „slavných značek“. Oproti Call of Duty či Medal of Honor vám reálně ukazuje hrůzy války, tak jak ve skutečnosti jsou prováděny. Sem tam je někdo odporně popraven a dokonce ani k tělům zavražděných se jednotky nechovají zrovna s úctou. Ostatně činy Korejců by obstály i proti zrůdnostem nacistů během druhé světové války.

Realismus je to, co v akčních hrách stále postrádáme

Homefront se snaží do hry vnést podstatně více realismu, než konkurenční značky, které se s tímto slovem a jeho významem zatím nesetkaly. Nejste žádným hrdinou, který by mohl vběhnout do místnosti a vykropit ji jedním zásobníkem bez zásahu. Jste obyčejným člověkem, jenž bojuje za svou vlast, za svůj lid, za svůj domov. Nebudete však na vše sami. Vašimi přáteli a spolubojovníky se stávají Rianna a Connor, přičemž mezi dalšími se objeví Hooper a Boone. Ti vám poměrně značně pomáhají v soubojích, přesto ale hlavní práce vždy zbude na vás. Každopádně jde o prvek, který se do hry tohoto rázu velmi hodí. Co se pak týče obtížnosti hry, ta je nastaveno o něco výše, než je dnešní standard. Než jsem se rozkoukal, už mi obrazovka indikovala kritický stav a následně na to jsem už takzvaně „prděl do hlíny“. Homefront není pro ořezávátka, a to vy přeci nejste, tak tedy hurá do boje. Jelikož už bylo prozrazeno, že hra se odehrává zhruba o 20 let později, tak je vám asi jasné, že v Homefrontu nebudete střílet ze starých AK-47 nebo Tokarevů. Zde se objevují nejmodernější zbraně, jaké mají armády k dispozici a samozřejmě i ty, které si autoři navrhli do hry sami. Čeká vás tedy spousta kulometů, poloautomatických pušek a jako velmi účinná zbraň se ukáže speciální Goliáš. Toho můžete přivolat díky podpoře a v tu chvíli přijede mohutné obrněné vozidlo. To se s žádnými protivníky nemazlí a pošle jim na pamětnou pár raket. Nejodporěnjší zbraní z morálního hlediska se ukáže Bílý fosfor, tedy Napalm. Pravda, jde o nejúčinnější útok do řad nepřítele, ale nechtějte se s ním setkat na vlastní kůži.

Atmosféra a kvalitní scény jsou klíčem k úspěchu

Pokud vás zajímá jak vlastně Homefront vypadá, tak se nemusíte strachovat. Zpracování je excelentní a spousta efektů vás překvapí. Nicméně co mě nadchlo více, než samotná grafika hry, tak to byl design úrovní. Ulice jsou značně poničené, včetně lemujících staveb a každou chvilku jste vrženi do nějakého domu, kterým jste nuceni projít. Prázdné regály, poničené skříně, vylámané dveře, to vše zvyšuje atmosféru celé hry. Víte, že můžete zemřít za každým rohem, ale nemůžete v tom přátele nechat. Navíc lidé, s kterými se setkáte, myšleno NPC která nemají velký vliv na hru, jsou naskriptováni tak, aby působili skutečně tak, jak by se od nich předpokládalo. Všichni si přejí, aby byla korejská nadvláda ukončena, nicméně nedávají to na sobě znát a sdělují vám to až osobně. Sem tam potkáte dítě, jenž vás žádá o nějaké jídlo a mnoho zajímavých momentek vás tedy nemine. Ostatně právě i akční scény jsou výbornou vložkou. V některých momentech vám tep vyskočí zatraceně vysoko a vy si budete stále více uvědomovat, že válka se mění a je to svině. Těšíme se také na multiplayerový režim. Ten jsme sice nevyzkoušeli, ale věříme, že by mohl přinést něco nového, co jsme doposud neviděli jinde. Každopádně atmosféru hry do multiplayerového klání převést nelze a to je zatracená škoda, protože tahle složka dělá z Homefront něco lepšího, odlišného a přesvědčivého.

Homefront má potenciál na to, aby se dostal na výsluní, alespoň na určitou dobu. Hra má své kvality, které není radno podceňovat ba naopak. Nezbývá než doufat, že mu hráči dají šanci a odprostí se od zaběhlých značek, které beztak rok co rok na nás chrlí to samé. Homefront vyjde pro PC, PS3 a Xbox 360 18. Března. U nás se dočkáme české lokalizace u PC verze.