inFamous 2 – Recenze

Elektrická recenze hry inFamous 2

20. 6. 2011

inFamous byl před dvěma lety velkou neznámou. Jednalo se o zcela novou značku v množství podobně vyhlížejících titulů. Nicméně inFamous do akčního žánru přinesl mnoho nového a ukázal, jak může vypadat vynikající hra. V té době svého největšího konkurenta, hru Prototype řádně nakopal do zadního obalu a usadil se na trůně. Vývojářům ze Sucker Punch to však nedalo a rozhodli se, že značku rozšíří o pokračování. Již teď je jasné, že to stojí za to a inFamous 2 opět ukazuje svou sílu.

Když funguje elektřina…

Cole MacGrath. Tak zní jméno hlavního protagonisty, který již v prvním díle ukázal, že není žádným ořezávátkem, ale akčním superhrdinou se vším všudy. Cole byl vystaven přímému účinku Ray Sphere. Díky tomu se z obyčejného prosťáčka stal hrdina, pro některé Ďábel. Nicméně, jak v druhém díle zjišťujeme. Celý incident v Empire City, nebyl jen klišovitým příběhem pro akční hru, ale přípravou na mnohem propracovanější scénář. Cole, je v Empire City napaden strašlivým nepřítelem, a to The Beast. Ten je však mnohem mocnější, a tak je náš hrdina značně zřízen. Je tedy na čase vyhledat pomoc. Tu mu může poskytnout jen jediný člověk. A ten je v New Marais, kde se právě druhý díl odehrává.

Jste tedy vrženi do zcela nového prostředí, kdy se vám otevírají nové možnosti. Během vašich cest vám bude opět pomáhat starý známý, Zeke. Nově se však setkáváme s dvěma postavami ženského pohlaví. Jde o Nix a Kuo, skrze které je řešeno rozhodování ohledně vaší karmy. Ta je i ve druhém díle a ovlivňuje vaši celkovou reputaci v novém městě. Buďto se stanete hrdinou a miláčkem místních obyvatel nebo vám bude přidělen status – inFamous a budete nazýváni Ďáblem. Záleží především na vašich rozhodnutích. Ve hře je totiž spousta nejrůznějších misí, ze kterých můžete vybírat a právě některé ovlivňují i vaši karmu.

Na mapě naleznete plno nejrůznějších misí, a to jak hlavních tak vedlejších. Hlavní se drží zcela a jedině hlavní linie, která vás provede samotným dějem hry. Ty jsou označovány bíle. Žlutě jsou označeny nepovinné mise, v nichž se snažíte zlikvidovat bandu nepřátel, přepadnout konvoj a mnoho dalšího. Za ty jste obdařeni určitým přívalem zkušeností. Ale najdou se zde i drobné prácičky, jako uzdravit pár lidí, zachránit uvězněného, či zneškodnit bombu. Právě tyto drobné úkoly vám přidávají karmu buď na dobrou či špatnou stranu. Zatímco Kuo je zastáncem té dobré, Nix vás bude navádět ke každé špatnosti. Nicméně obě se vám snaží ve vašich misích pomáhat. Důležitý je také sběr Blast Shardů a Blast Core. Díky čemuž získáváte nové schopnosti. Ostatně primárním úkolem je získat určitý počet Blast Core, než do New Marais dorazí Beast.

Není nic, co by nezvládl – kromě plavání

Oproti jedničce je zde však mnohem širší nabídka jednotlivých schopností a útoků. Cole je totiž nově vybaven nabídkou, v níž si může za nasbírané zkušenosti kupovat nové útoky, které se mu zatraceně budou hodit. Potřebujete umět střílet rakety? Žádný problém. A co takhle přísavné granáty? Také bez potíží, stačí jen mít dostatek zkušenostních bodů. V pozdější fázi hry je Cole pak schopný dlouho létat, využívat naváděných raket a také je schopen odhazovat předměty do velkých dálek. V určité fázi hry se také dostanete kromě elektrických schopností k napalmu a ledu. Společně s těmito aspekty se vám otevírá široká škála schopností.

Z dostupných materiálů si lze všimnout, že Cole nosí na svém batohu připevněn jakýsi kovový předmět. Ten však využívá jako svou zbraň, kterou v prvním díle postrádal. Zeke je však na vše připraven, a tak vám sežene tohoto pomocníka s názvem AMP. Jde o část elektrického zesilovače, který se vám bude nejednou hodit. Souboje nablízko dostály velkých změn, zejména proto, že Cole již nebojuje pěstmi, ale právě tímto zařízením. Vždy jej sundá ze zad a vrhne se na nepřitele, přičemž jej může také efektivně vyřídit. Hra vám krásně nastaví kameru na ten nejlepší záběr, abyste si mohli smrt nepřítele řádně vychutnat a Cole jej za pomoci mnoha akrobatických prvků pošle na onen svět. Bohužel, občas je kamera poněkud neposedná a vy si onen pohled nevychutnáte, jak by se zrovna patřilo. Nicméně ve většině případů je vše v pořádku.

Hra také značně pokročila na poli grafiky. Je znát, že si s tímto aspektem autoři velmi vyhráli, jelikož to co inFamous 2 předvádí je prostě nádherné. Veškeré textury jsou značně ostřejší a lépe vykreslenější. Přeci jen, když pustíte první inFamous je vidět, že je již zastaralejšího zpracování. Dvojka je na tom podstatně lépe a zejména efekty výbuchů a kouře jsou úchvatné. Navíc i model hlavního hrdiny byl vybroušen do nejmenších detailů. Bohužel pro zaryté fanoušky by mohlo být trochu zklamáním, že Cole je dabován jiným hercem, než minule. Alespoň mohou být spokojeni, že se autoři rozhodli, ponechat původní skin samotného Cola, jelikož byl původně připraven zcela jiný.

Geniální nápad

Největší novinkou druhého dílu je však UGC (User Generated Content), který nahradil původně plánovaný multiplayer. Tato novinka běží na principu z LittleBigPlanet 2, díky čemuž si můžete ve hře tvořit zcela nové mise a navíc ty které vytvořili jiní hráči, si můžete pouštět přímo ve hře, pokud máte správně nastavené filtrování misí. Mise se vám pak zobrazují na mapě zeleně a máte k nim přístup kdykoliv ve městě. Vy po dokončení vašeho výtvoru odešlete výsledek na server, kde si pak budou moci vaši misi vyzkoušet i ostatní hráči. Tímto se hře prodlužuje životnost o spousty desítek hodin, a že inFamous 2 rozhodně nepatří mezi hry na jeden večer.

inFamous 2 je opět pecka! Hra vás vtáhne a nepustí. Ať už díky skvělému příběhu, propracované hratelnosti, která je na úplném maximu a člověk si říká, že trojka ani být nemůže, protože nic lepšího se vytvořit nedá. Díky uživatelskému obsahu se vám hra navíc jen tak neomrzí a rádi se budete do New Marais vracet. Pokud tedy hledáte na prázdniny vhodného adepta, inFamous 2 je jasnou volbou. Jde totiž o jednu z nejlepších exkluzivit, jaká se kdy na Playstationu 3 objevila. K dokonalosti mu mnoho nechybí.

- Vynikající schopnosti hrdiny
- Celková hratelnost
- Grafické podání