Zavřít reklamu

SSX – Preview

Návrat SSX v našem preview

26. 9. 2011    

Dlouhé 4 roky čekají všichni fandové adrenalinových závodů SSX na pokračování jejich oblíbené série (poslední díl s názvem SSX Blur vyšel v roce 2007 pro Wii). I já osobně se považuji za velkého fandu a speciálně u SSX3 jsem strávil spousty hodin i v době, když už jsem měl doma PS3. A protože o novém dílu na next-gen konzole se vůbec nemluvilo, hledal jsem na internetu na vlastní pěst jakoukoliv informaci, zmínku, klidně i rozmazaný obrázek čehokoliv, co zdaleka připomíná plyšového medvěda (batůžek) na zádech Kaori Nishidake. Ale zdálo se, že v EA SSX nadobro uleželi k ledu a po zasněžených svazích hor už si nezajezdíme…

Až do zimy minulého roku. Na naše monitory s velkou pompou přisvištěl teaser se záběry z nového pokračování! Vysoká očekávání se bohužel rozplynula stejně rychle, jako pára nad hrncem. Zveřejněné video bylo na míle vzdálené tomu, na co jsme byli zvyklí z dřívějších dílů pro Playstation 2. Po zářivých barvách, obrovských skocích a šílených UBER tricích nikde ani zmínky. Namísto toho se nám v temně laděném videu představil neznámý jezdec, který po chvíli sjíždění hory skočil (nebo spíše spadl) do neznáma, aby následně roztáhl ruce a…

…v tuhle chvíli většina fanoušků série začala proklínat toho, kdo TOHLE vymyslel. Video naprosto logicky spustilo vlnu nevole hlavně z řad hardcore fanoušků, kteří spíše, než překopání celé hry do akčnější podoby, chtěli jen “SSX3 v HD”. EA ve snaze zamezit vzniku třetí světové války ihned vypustilo další videa s obrázky, tentokráte takové, kde 90% obrazovky nezabírá stín a které se začínají podobat něčemu, jak by asi mohlo vypadat SSX pro konzole dnešní generace. A jak můžete vidět na screenech níže, na to, že hra má vyjít až za několik měsíců, vypadá parádně, co myslíte?

LAVINA HRATELNOSTI

Co prozatím víme o herních módech, které byly představeny na letošním GamesConu, tak ty budou ve hře celkem tři s jednoduchými názvy TRICK IT, RACE IT a SURVIVE IT. Zdravým selským tak lze snadno odvodit, o čm každý z módů bude.
V RACE IT nepůjde o nic složitějšího, než dojet před svými soupeři jako první do cíle. Ale musím vás upozornit hned na začátku, tady realismus nehledejte. Pokud jste nikdy žádný díl ze série SSX nehráli, tak se připravte na nebezpečně prudké svahy, zledovatělé plochy, zkratky skrz horské vesničky, skoky dlouhé desítky metrů a triky, se kterými by měl problémy i Copperfield. Čím více různorodějších triků při jízdě předvedete, tím více vám bude naskakovat boost a poté už nebude problém stisknutím jednoho tlačítka ďábelskou rychlostí všem uprchnout. Potvrzeno navíc bylo, že stejně jako v SSX3, bude možné sjet horu od vrcholku až dolů na jeden zátah a to znamená, že ve hře vás tak nebudou zdržovat žádné zbytečné loadingy. A když už jsme u hor, tak v EA použili speciální (a snad i tajnou) technologii a data z NASA. Díky jejich mapování terénu tak ve hře bude nejen 18 hor dle svých reálných předloh, ale desítky dalších, kteří byli schopni vytvořit na základě těchto informací.

 

Druhý mód TRICK IT bude založený na nasbírání co největšího počtu bodů za předvádění triků. O tom, jaké možné a hlavně nemožné šílenosti budete na prkně moci předvádět, moc informací zatím nemáme, ale i kdyby zůstaly jen ty z minulých dílů, bohatě by to stačilo. Pro představu: nebude problém si odepnout prkno, několikrát si ho otočit kolem hlavy, nasadit zpátky a úspěšně dopadnout.
Novinkou v nové hře a přiznám se, že poprvé jsem se na to díval trochu přes prsty, je takzvané „hromadění sněhu„. Po každém větším úspěšně dokončeném triku, se před vámi jakousi tlakovou vlnou začne hrnout sníh níž a tímto způsobem si tak můžete vytvořit několik nových skokánků v úpatí hory, nebo naopak navýšit ty stávající. Dalo by se říct, že díky této novince zkrátka nikdy nepojedete stejnou cestou, protože pokaždé budete dělat jiné triky a ty vám nahrnou jiné množství sněhu. Vývojaři navíc už teď slibují, že ve hře nebudou žádné neviditelné bariéry, jak to známe z předchozích dilů, takže opravdu budete moci jet a skákat tam, kde se vám zachce a ne tam, kde vám to hra dovolí.

 

V posledním představeném módu nazvaném SURVIVE IT vám půjde doslova o holý život. Vrtulník vás vysadí na vrcholku hory a úkolem bude dostat se dolů do bezpečí. To samo o sobě zní jednoduše, kdyby se vám ale přímo za zadkem nezačala tvořit obrovská lavina…a jen na vás bude, jak dlouho jí budete ujíždět. Nic víc o tomto módu řečeno nebylo, musíme tak čekat na konec září, kdy máme slíbený nový gameplay trailer.

STAŘÍ ZNÁMÍ…

Ve hře se objeví jak spousta nových postav, tak ale i vaši oblíbenci z minulých dílů. Z těch byli potvrzeni Elise, Kaori, Mac, Kaori, Moby, Psymon, Zoe a Griff. Z těch nových bych zmínil například postavy Tane Mumea, Alex Moreau a Ty Thorsen a další budou docela možná dostupní ke stažení po vydání hry. Škoda možná je, že ve hře nebude možnost si vytvořit postavu vlastní. Co si ale vytvořit půjde, bude váš vlastní soundtrack. Koho by už omrzel DJ Atomika, může si do své konzole nakopírovat oblíbené songy, jako to jde například u jiných sportovních sérií od EA FIFA a NHL. Z originálního soundtracku, který ve hře bude od začátku, zatím žádná ukázka vypuštěna nebyla, těšit se ale nejspíš můžeme na mix electra a vokálů, možná house, hip-hop a trošku popu…můžeme jen hádat. Pokud by ale DJ Atomika a jeho mixy udržely stávající laťku z minulých her, můžeme se těšit na špičkový výběr všech žánrů. Jakou skladbu byste ve hře chtěli slyšet právě vy?

Suma sumárum, nové SSX vypadá velice dobře. Spousta hor, žádné bariéry, skvěle vypadající sněhové efekty, postavy z minulých dílů, navíc zachování základní hratelnosti plus pár novinek k tomu dělají z SSX pro konzole nové generace důstojného pokračovatele série a když se poštěstí, možná bude úplně tím nejlepším. Hra vychází v lednu 2012 pro PS3 a XBOX360, počítačoví hráči budou muset vytáhnout prkno skutečné.